29 martie 2013

Despre hotia practicata de Orange Romania

Cu toate povestile care circulau in jurul meu despre hotia pe fata practicata de retelele de telefonie mobila, nu imi venea sa cred chiar totul. Ei bine, in momentul in care ti se intampla si tie asa ceva, deja povestile auzite ti se par cam fade si lipsite de amanunte.

Mandru abonat al retelei de telefonie Orange, mi-am facut abonament dupa cum m-am priceput mai bine si in asa fel incat sa imi pice bine si la buzunar. Optiunea interesanta a abonamentului de date era faptul ca tot ceea ce nu foloseam intr-o luna, se reporta in luna urmatoare.

La sfarsitul anului trecut, ma suna un domnisor de la Orange care imi turuie o poveste despre un alt abonament mai bun, mai frumos, mai sclipicios si devreme acasa, daca intelegeti ce vreau sa spun. Singurul defect al noului abonament era ca nu mi se mai reporta nici un MB din ceea ce nu foloseam, pentru luna urmatoare. Ori eu, tocmai asta doream sa pastrez. Concluzia care se trage de aici: l-am refuzat politicos pe domnisor, precizand foarte clar ca pastrez abonamentul actual.

Bun, vin sarbatorile, petrec Revelionul si Sfantul Ion, dupa care mi se taie tot cheful vazand factura de la Orange. Valoarea facturii neschimbata, dar reportarea megilor...disparuta in neant. Imi ies ochii din orbite, intru rapid pe site-ul Orange incercand sa gasesc conditiile abonamentului de care beneficiam. Surprizaaaaa...pe site, nimic. Cand zic nimic, puteti sa ma credeti pe cuvant pentru ca am rascolit site-ul ala cum nu cred ca a mai facut-o cineva.In disperare de cauza, gasesc un cache cu tipul de abonament pentru care facusem contract.
Care va-sa-zica, pornim razboiul nervilor. Deschid caz la Orange, cu cele povestite mai sus. Mi se face vant elegant, cum ca acest caz va fi analizat de departamentul tehnic. Sincer acum, ce are scula cu prefectura, nu am prea inteles. Nici atunci si nici acum. Chestiunea era oarecum contractuala, nu neaparat de departament tehnic.

Ieri, ma suna o don'soara ca sa imi debiteze aceeasi oferta pe care o refuzasem anul trecut. Pai sa nu te apuce dracii aia mari? Te apuca, va spun din experienta.
Personal eu nu pot si nu vreau sa inteleg cum a facut Orange-ul "ajustarea" asta fara acordul meu. Ba, inca mai sunt si intrebat oarecum ironic: unde scrie ca ceea ce nu folosesc se reporteaza? Pai iti spun eu unde scrie, stimate hot Orange: in contract nu scrie, dar pe site-ul tau a scris asta. Si iti mai spun, stimate hot Orange, ca faptul ca te-ai ingrijit sa stergi totul de pe site, nu te ajuta prea mult. Uite ca mai exista persoane care au idee unde sa caute. Si mai stii, stimate hot Orange, reclama aceea cu "sunt cetatean european"? Ia uite....ti-a scazut brusc entuziasmul si ironia cand ai auzit ca am cu ce sa iti demonstrez ca ma furi. Singurul lucru pe care il mai poti rosti acum, este ca regreti. Domnisoara in cauza, nu are nici o vina si nici de ce sa regrete. Hotul Orange insa, are.
Draga hotule, stiu ca esti blindat de avocati care iti pot scoate fundul din aproape orice situatie, dar am sa ii rog sa iti perie fundul si in cazul de fata.
Pentru ca, hotule, stiu ca iti inregistrezi convorbirile si asta este in dezavantajul tau in momentul de fata, eu putand astfel demonstra ca nu am fost de acord cu propunerile tale.
Pentru ca, hotule, ai facut modificarile fara sa ai nimic semnat din partea mea.
Pentru ca, hotule, nu ai anuntat nimic. Doar ai sperat ca eu sa nu vad acest lucru. Ghinion, hotule. Cand unul ca mine este interesat de ceea ce inseamna abonament de date, va monitoriza cu atentie totul. Ai sperat sa ma incadrez in marea de oameni care nu se uita decat ca valoarea facturii sa fie mai mult sau mai putin ca cea de luna trecuta. Un leu, doi acolo nu se vad prea tare, nu?
Faptul ca Orange considera cazul inchis si rezolvat, crede-ma ca este departe de adevar.

Ma simt furat, mintit, inselat, batjocorit si de aceea voi merge mai departe, la OPC si ANCOM.
Cu siguranta va fi ceva de lunga durata, insa de data asta nu vei mai putea spune: lasa ca l-am fraierit si pe asta, oricum nu are de ales!
De data aceasta, aleg sa nu mai tac din gura si sa inghit toate hotiile tale.


2 comentarii:

  1. Buna ziua,
    Cei de la Orange nu sunt deloc flexibili cand e vorba de a ajuta clientul fidel de 15 ani (subsemnatul). La fel am primit si eu un email ca raspuns la cererea mea de compensare. Multe bla bla-uri si de fapt tot tu esti de vina.
    Am fost sunat de un numar care imi aparea pe telefon ca fiind Orange, acel “domn” mi-a confirmat datele mele zicand ca face un sondaj de opinie. Dupa cateva zile m-am trezit cu contul de webcare hack-uit si cu o factura de 173 de lei. Nu asta ar fi problema, ci ca numarul de telefon de pe care s-a facut tranzactia era deja dat la Orange spre inchidere. Nimeni de la Orange nu s-a sinchisit sa verifice de ce un numar dat spre inchidere tot incearca zilnic sa tranfere credit. Raspunsul celor de la Orange a fost ca sunt foarte multi abonati si nu pot urmarii toate tranzactiile. La intrebarea mea de ce se poate transfera credit prin webcare fara a avea o confirmare pe SMS sau email, cei de la Orange au dat din umeri (adica nu stiu daca au dat din umeri, nu am avut o convorbire video :) ). Am mai intrebat in stanga si in dreapta daca cineva a avut castig de cauza in lupta cu Orange, toti au raspuns: cu Orange si cu bancile nu trebuie sa te pui ca niciodata, nu o sa castigi. Asa ca pe aceasta cale tin sa va comunic ca am incercat sa inchid si celalalt abomament care il am la ei. Raspunsul a fost ca nu se poate, doar dupa 6 luni deoarece am fost de acord. Am fost de acord, dar inainte sa mi se intample cele de mai sus. Am primit acelasi raspuns: NU SE POATE, DVS ATI FOST “DE VINA”. Asa ca romanule, se pare ca suntem bataia de jos a marilor companii care merg pe premiza ca romanul si-a perdut cheful de a se mai lupta [entru drepturile lui si bineinteles ca lumea nu citeste ce scrie mic (cu font de 2 sau 4) in josul paginii contractului. Asta e… Singura cale de a le da peste nas e sa trecem la concurenta, ceea ce o sa si fac. Scuze pentru eventualele greseli gramaticale, dar sunt un pic deceptionat…. Cu stima, Mihai C

    RăspundețiȘtergere
  2. Evident, vina apartine intotdeauna mortului. In cazul nostru clientul.
    Client care, chiar daca a citit cu atentie acel paragraf scris mic-mic de tot, tot nu are ce face. Pentru ca, la Orange ca si la banci contractele nu se negociaza. Esti de acord cu ele sau nu. Alta varianta nu exista. Cel putin eu, nu am auzit de alta varianta.
    Si oricum, conditiile le schimba ei, dupa bunul plac, ascunzandu-se dupa fraza: "Orange/banca etc. isi rezerva dreptul sa modifice conditiile prezentului contract, fara a anunta in prealabil clientul."
    Si uite asa, clientul ramane cu gustul amar, inghitindu-si neputinta si umilinta.

    RăspundețiȘtergere