16 aprilie 2012

Lumanare vs. LUMINA

Sarbatoarea Pascala nu a ocupat niciodata, un loc fruntas in topul preferintelor mele. Mereu am avut o slabiciune pentru Craciun.

Recunosc sportiv, am o retinere in a ma apropia prea mult de biserica. Nu sunt atee, dar comunicarea cu El Grande este privata. Adica doar eu cu El. Nu prea suport bagaciosii, in cazul de fata preotii. Nu imi scuip in san si nici nu fac trei pasi inapoi, dar nici nu o sa ma vezi pupand poala popii sau lingand incoanele pe la altare.

Probabil mi se trage din copilarie cand bunica, m-a dus la impartasit iar popa ma intreba daca am furat corcoduse din pomul din curtea bisericii si pe bunica o certa pentru ca eu, copil de 4 ani, stiam Ingerasul si nu Tatal Nostru. Dupa ce obosea cu "predicatul" o intreba daca a cotizat pentru biserica. Am mai crescut putin, iar mama spunea ca trebuie sa tinem post. Tineam, pentru ca nu aveam ce face. Dar cand eu mancam fasole verde iar in cuptor era cozonacul...Evident ca il ciupeam pe la colturi :)

Acum am crescut, nu ma mai obliga nimeni sa tin post. Si nici nu il tin atunci cand trebuie. Il tin atunci cand organismul meu simte nevoia sa mai iasa si la pascut de frunze.

Anul acesta, ca de obicei, la miezul noptii am mers sa luam LUMINA. Am ajuns putin mai devreme, cu gandul sa iau LUMINA si sa o sterg spre casa. Nu neaparat sa infulec oua, dar eram cam crapata de somn. Problema a fost cand popa canta din toti rarunchii "veniiiiti de luaaaaati LUMIIIINNAAAAA!!!" si LUMINA....din parti. Stanga-dreapta, nimic. Toti stateam cu ochii tinta la popa, doar-doar om vedea LUMINA. Se pare ca nici LUMINA asta nu o mai vedem. Pe cea de la capatul tunelului, nici nu se mai pune problema.

Asa. Si popa asta, dupa ce si-a facut numarul cu jelitul lui in ale' sfinte, ne spune dragastos cum ca LUMINA e pe drum si mai intarzie cam o ora. Dar ca putem lua lumina de la coltul cu lumanari pentru vii si morti.
Nu, zau! Adica...anul acesta Inviem mai tarziu? Sau deloc?
Si uite asa, a fost primul an in care am avut o lumanare si nu LUMINA. 

Hristos a Inviat!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu